Jul med handen i paket

Julaftons morgon, morgon och morgon, förmiddag då, kör vi till stallet i Vellinge. Papaya har vintervila så det var inte tal om att hon skulle ridas idag, utan bara få komma ut på en liten promenad runt hagarna. Snäll mamma som jag är började jag att mocka boxen medan Sandra vandrade iväg med hästen. Precis när jag är klar och skall gå och tömma gödslet på avsedd plats ringer min mobil, det är Sandra som skriker att Papaya är lös och att hon blivit sparkad. Det är inte lätt att höra vad någon säger när de skriker i panik, fick fram att hon var vid grusvägen, finns en del i Vellinge, be de tjejer som var i stallet att leta efter hästen och ta hand om den, sätta sig i bilen och köra för att leta upp dottern. Hittade henne gående mot stallet hållande om vänstra handen, en snabb titt, vi kör till sjukhuset direkt. Upp till stallet för att se om hästen var inne och be om hjälp med att fixa med hö och lite annat som vi inte hade gjort,
Sedan gick det undan på motorvägen till Malmö, ja undan och undan höll faktiskt bara 120 km/h så det var inte så farligt, att hitta till Mas var inga problem, själva sjukhusområdet alltså, att hitta till akutmottagningen var värre, men det gick. Vi kom dit 11:30 och 14:30 var vi på väg hem igen med handen i gips. Benet till lillfingret och lillfinger knogen hade fått sig en kyss av sparken. Benet stod som ett V och knoggen hade följt med och satt på halva handryggen, men den snälla doktorn fixade till det.
Här hemma sköte Håkan marktjänsten hur bra som helst, skall nog hålla mig borta när vi skall ha gäster nästa gång också.
Gott Nytt År

Kommentarer
Postat av: Karin L

Aj aj aj..... Det gör ont i hela mig. Krya på dig Sandra från hela familjen i Jinnarp!

2007-12-27 @ 18:42:03
URL: http://www.ronjasmatte.com
Postat av: anna o Alma

fy för fasiken... skönt det inte tog värre ändå.
för tankarna tillbaka när iris drog upp huvudet i min näsa och jag hade din tröja så jag vågade inte torka av.. blodet sprutade:)god fortsättning.
kram

2007-12-28 @ 21:49:48
URL: http://www.apple.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0